Nos én aktívan tolom ezt a játékot, és bevezetés képpen annyit modnok róla, hogy hihetőbbnek éreztem a dzsungel feelinget mint a Crysisban.
És ez még mindig "csak egy" City Interactive-s FPS. Grafika témában elsősorban azt nézem, hogy hihető legyen, és beletudjam élni magam a helyzetekbe, környezetbe. Hozzászoktam a kisebb csalásokhoz, mint a lebegű fű, szikla, mvagy épp ellenkezője a talajba nyomott bokor stb, de a Sniper:GW-ben ez állatira nem izgat :D.
A színek pályák hangulata, nagyon jól el van találva, ennél több nekem nem is kell :). Nincs sun-ray effekt, de nem a napot nézem a játék alatt szóval le... :D.
Olvastam a teszteket, a magyart meg a gamespototsat is. A játékmechanizmus engem a Commandosra emlékeztet. Kb. ugyanúgy lopakodni kell a látószögek között és kicsinálni az arra tévedő ellenfelet. Ha mindenki halott és teljesül az objectiva akkor nyertél. Ez egy elég egyszerű játék cél, de itt tökéletesen megállja a helyét. Nincs speckó képességed, nem zúzod darabokra a környezetet, és engem nem is érdekel :D, mert hiányzott már egy ilyen jóféle lövöldözős, lopakodós játék. Mára már nincsenek Hitmanek, Project IGI pedig elér régi játék már.
Az AI-t jellemezni mindig szubjektív dolog. Nem tudom miért szokták azt az AI-t "intelligensnek" mondani, aki nem képes eltalálni, de egy székre hibátlanul leül... Ennek a fordítottjára meg azt hogy béna az AI. Pl. Half-Life 1-2-ben szintén segg alap AI volt, minden komolyabb mozgás pedig előre koreografált script irányított. Persze volt 1-2 opcionális útvonal választási lehetősége az AInak hogy honnan kerítsen be, attól még ugyan az AI volt akinak az a feladata hogy elég álljon és lelassítson, te megölöd és pont.
"Intelligens AI"-t én max online játékokban látok, bár van mikor rácáfolnak a népek :D.
Visszatérve Ghost Warriorra, nekem abszolút favor játék. Az egyszerűen nagyszerű tipikus esete. Grafika kornak megfelel, nincs szét über detailezve, de nem is 3 éves játék feeling. A dzsungelben játszódó missziók környezete változatos szerintem. Nem érzem azt, hogy bármi is hiányozna belőle ami az összképet(!) tényleg meghatározóan javítaná.
Nem utolsó sorban a kiadás időzítése is megfelelő. Crysis Warhead 2 éve megjelent, a Crysis 2 még csak fog. Dzsungel témában uborkaszezon.
Vannak benne kissebb-nagyobb hibák, talán túl érzékeny az AI detektáló rendszere, de ettől még egy igen hangulatos nyári játék.
Bónusz pirospont a City Interactive-nak!
:)