HTML

retroReplay

Retro játékok újra játszva és tesztelve és személyes véleményem a játékokról, fejlődésükről, jövőjükről.

Friss topikok

Linkblog

Level-R

2010.07.13. 15:21 ALIENwoods

Nem, a magyar játékfejlesztés nem állt le. Él és virul, ahogy erre a Level-R is a legszebb példa. Az Invictus Games-től már megéltünk olyan nagy címeket, mint az 1NSANE, Street Legal, széria és a Cross Racing Championship 2005, mely után MMO fejlesztésébe fogtak, de nem kell megijedni nem  egy kardos-manós játékról lesz szó fantasy orszában :).

MMOzom tehát vagyok!

Napjainkra elég elterjedt műfaj lett az MMORPG, melynek mindenki ismeri előnyeit hátrányát, de az biztos hogy globális piac nagy lehetőségekkel, erre gondolhattak a  cégnél is mikor elkezdték a Level-R fejlesztését. Kicsire nem adva egyből a japán piacot célozták meg,  majd a sikert meglovagolva Amerikában, Európába, Oroszországban de még Indonéziában is sikerült megjelentetni a játékot. A játék ingyenesen letölthető játszható nincs havidíj, viszont mikro tranzakció lehetőségekkel van ellátva, ami azt jelenti, hogy pár magasabb szintű tartalmat, autót vagy bónusz tárgyat pár dollárét is megvehetünk, így akár rögtön az elejétől kezdve mehetünk a legjobb verdával.

Három különféle pontot gyűjthetünk a játék során. Először is van az alap versenyekért, megtett távolságért kapott pont (RP) ami játékpénznek felel meg, második a pénzes pont (GP) ami a PayPal-n keresztül befizetett egyenlegünk mutatja, végül a klasszikus XP azaz a tapasztalati pontjaink. 

Első szerverre belépéskor 4 alap jármű közül választhatjuk ki a nekünk tetszőt, amivel versenyezni fogunk és szépen elkezdjük építeni a karrierünket.  Miután ez megvan, egyből látjuk az aktív verseny lobbykat, kategorizálva, részletes információkkal, mint pl.: mely pályán versenyeznek, hányan vannak bent, milyen autóval lehet versenyezni illetve színekkel különíti el a fotó, már befejezett és az elindulás alatt álló szobákat. Az intelligens szobalistázás miatt nekünk a böngészéssel nem kell nagyon törődnünk hisz elsőre a legkedvezőbb lobbykat mutatja a gép. A versenyek 16 változatos pályán és ezeken belül különféle útvonalakon zajlanak, nem is beszélve a választható évszakról és napszakról.

Egy szobába maximum 8 játékosnak van hely, ez alól kivétel a Thunder Alley amely a Nascarnak megfelelő játékmód, itt maximum 20 játékos mérheti össze strapabírását a végtelennek tűnő kör-körös pályán. Ezekre a versenyekre külön járművet kapunk, a megfelelő sebesség és az igazságosság  és egyenlőség érdekében, épp azért amiért nem látni az élő közvetítéseken v8-s Trabantot a mezőnyben J.

Persze ha ez valakinek unalmas lenne, még mindig ott van a Battle mód, amiben különféle módon borsot törhetünk az előttünk-mögöttünk haladó játékos orra alá. Aki szereti a car combat játékokat az élvezni fogja, ahogy hirtelen beleszalad egy ott hagyott sóder buckába a pálya közepén, vagy széttöri a hengereit az előtte lévőnek, esetleg meghackeli a jármű elektronikáját.

Aki vasárnapi sofőr és szeretné, a pályákat jobban megismerni annak ajánlom az Explorer módot, melyben az egész pályán elszórt különböző színű gömböket kell összegyűjteni közel 160-200 darabot. Vannak közte kérdőjelesek is, amelyek megtréfálhatják kicsit a játékost, némelyik felvétele után szó szerint feje tetejére állhat a világ, míg másik az irányítást keveri össze, ami igen kellemetlen tud lenni utolsó másodpercekben.

Természetesen visszaköszönnek a már 1NSANE-ből megszokott zászlós módok, is mint a CTF, RTF és a Team CTF.

 

 

 

 

 

 

 

Spore négy keréken

Ha már eleget versenyeztünk a szerzett pontokból nézhetünk új, magasabb szintű járművek után, vagy meglévőnket tuningolhatjuk fel. Megosztottan van lehetőség a teljesítmény és vizuális tuningra.  Vizuálisnál a már megszokott szoknya lemezek, szárny és felni választás mellett, adott járműnél opcionálisan a belteret is biztonságosabbá tehetjük egy bukókeret beépítésével, és sportosabb kormányra cseréléssel.

Ha új jármű megvételére adjunk a fejünk, akkor jelenleg 38+7 jármű közül válogathatunk, amik 7 különböző szintre vannak besorolva teljesítményüktől függően. Örömmel tapasztaltam, hogy az Invictus végre szakít a fantázia autós felhozatalával és immár rendes liszenszelt járműveket is lehet vásárolni, így már a Skyline-t Skylinenak és a Mitshubishi –t is Mitshubishinek hívják, de emellett még Nissan és BMW is helyet kapott a rendes verdák közt.

Említettük az elején a mikro tranzakciókat, és a GP pontokat. Nos, ezek elsősorban a liszenszelt autóknál köszönnek vissza melyeket csakis rendes pénzért tudunk megvásárolni, játékpénzért nem. Természetesen minden pénzes jármű mellett ott van a játékpénzes párja is, ami fantázia konstrukció de a vonal vezetésből egyből ki lehet találni hogy mi adta az ihletet hozzá és a teljesítményben semmivel se marad alul a liszenszes kategória társához képest. Ez inkább amolyan esztétikai kérdés, hogy ki mennyire szeretne rendes autókkal játszani. Jómagam az európai változatot teszteltem, amiben 4 nap alatt sikerült egy Level 7-s fantázia járműt vennem (ami egyébként nagyon hasonlít egy Porsche 911-sre) játékpénzért szóval ez mindenkinek relatív :).

MMO révén a játék pörög, van versenynaptár, amiben mindenki részt vehet különböző versenyeken melyek jutalma RP/XP valamilyen bónusz vagy akár egy új autó is lehet a nyereménye! Az állandó játékmód szorzók mellett természetesen vannak napi feladatok, is mint pl.: vezetni X kilométert, ugrani Y távolságot, vagy elérni Z számú perfekt driftet. Kisebb verseny bajnokságot mi is létrehozhatunk, ha vásárolunk egy ehhez szükséges tárgyat a boltban.

A  szocializáció sincs hanyagolva, van globális chat, lobby chat, barátokat vehetünk fel, toplisták vannak, és ha már nagyon unjuk a magányos farka s szerepet, akkor saját versenyistállót hozhatunk létre, amit szintén fejleszthetünk nagyobbra, szebbre, okosabbra.

 

 

 

 

 

 

 

Race around the world!

Összességében az Invictus nagyot alkotott ezzel az online autós témával, hisz felhúzta az MMOR szintjét AA kategóriásra. Az első verzió 2006-ban jelent meg Japánban, azóta széles körben elterjedt az egész világon, egyedül talán Afrikában nincs még Level-R. A népszerű elődök legjobb tulajdonságai mind megtalálhatóak ebben a játékban, emellett a grafika is igen tetszetős,minden mára már megszokott modern effekt megtalálható benne vizuális összképét nézve inkább a realitás talaján marad, nincsenek nagyon túlcsicsázva benne a dolgok, mint egy NFS-ben. Szép, mmo-k közt igen részletesen kidolgozott és esemény dús magyar fejlesztésű online autós játékot kapunk a kezünkbe ráadásul ingyért.

Kell ennél több? :)

PRO

+ Részletes grafika, mégis elfut laptopon

+ Pörgős, állandó események a versenynaptárban

+ Egyre több liszenszelt verda

KONTRA

- Kisebb töltési leállások, elveszett server-kliens kapcsolat

- Lehetne több jármű is

- A népszerű pályásokon kívül más lobbyt alig találni

Szólj hozzá!

Címkék: teszt cikk leírás project games torque invictus level r

A bejegyzés trackback címe:

https://rreplay.blog.hu/api/trackback/id/tr352149268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása